torsdag, november 19, 2009

Die Legende von Paul und Paula



Den 29. november kl. 19.00 skal jeg vise filmen Die Legende von Paul und Paula og en kortfilm fra DDR. Vi skal snakke om filmene og ha sosialt samvær.

Sted: Pop up Gallery, Solli plass (Henrik Ibsens 60, under ARK)

Det er Cosmic Wind som er initiativtaker og arrangør


Die Legende von Paul und Paul er etter min mening en helt vidunderlig film. Jeg så den på Freiluftkino am Friedrichshain i Berlin i sommer. Den er laget i 1973 og er annerledes enn man tenker seg stereotypen av en DDR film. Jeg kjøpte også en dvd med kortfilmer da jeg var i Berlin og jeg håper å finne en skikkelig alvorstungtung, depressiv og dyster film som kan stå i kontrast til Paul og Paula fargerike univers (om enn sørgelige).

Nov 29, 19h00: FilmFancy - 2 films from DDR presented by Jorunn Solli

one of the films is the legendary Die Legende von Paul und Paul

Intro, discussion and socia

l fun. At pop up Gallery, Solli plass (Henrik Ibsens 60, under ARK)






Ps. Jeg har rota bort DDR kortfilmene, men så traff jeg Lars Daniel Krutzkoff Jacobsen i går og fikk låne hans siste novellefilm ”Polmark i Tana”. Den blir vist som forfilm. Jorunn gleder seg ;-)

Pps: Lars himself kommer også ;-)


Ingen kommentarer: