fredag, mars 26, 2010

Språkspørsmål en spørreundersøkelse

Jeg har planer om å skrive en kronikk om språk og / eller språkløshet.  Og ønsker å få noen innspill.
Det jeg lurer på er:
Har dere selv hatt erfaring med å miste språket? Om ikke å miste språket helt, men en følelse av å ha begrenset tilgang til det.
Kjenner dere noen som har mistet evnen til å uttrykke seg språklig på grunn av psykisk eller fysisk sykdom? Hva er deres erfaringer med å være pårørende.
Kanskje dere kan anbefale litteratur om temaet?
Svar kort eller langt. I poetisk eller prosaisk form.
Send meg gjerne en e-post med deres tanker eller legge inn et innlegg på kommentarplass.

Jeg har skrevet en tekst som heter Språket er for alle. Den kan dere lese HeR


Det er mulig jeg kommer med flere spørsmål etterhvert her på bloggen.

Ingen kommentarer: