mandag, juli 03, 2006

Fru Tonje på hjul, fixer telleverk, får ferdskriver & smiler til fotografen, fredag 30.juni.

Tonje hev seg sporenstreks i bilen da jeg sa jeg trengte telleverk på Bloggen (den teller ikke meg). Hun skulle få ”Ferdskriver” og Bloggpremie også. Premien var ”Det usynlige barnet” av Tove Jansson (som jeg hadde kjøpt på salg i Nordlis telt), men den hadde hun selvsagt fra før. I stedet fikk hun en bok som beskrev morsomme leker man kan leke i mørket (som egentlig var beregnet på min niese, men så fikk Niesen boken om det transparente barnet i stedet + ”Rasmus på loffen”). Tror nok alt ordnet seg til det beste. Ok, nok om det.

Fru Tonje har Bærums kuleste bil som hun manøvrer som en ekte superhelt opp smale Levrebakken (for å hente en tom lommebok hun hadde glemt igjen på verandaen før vi dro og badet på Kalvøya). Hun gasser, bremser og kløtsjer barføttet – føttene påstod hun for øvrig hun hadde arvet, men jeg husker ikke av hvem. Bilen kaller hun traktor, men jeg tror det er en Pick up. Den har en skikkelig rytmisk og rocka motordur. Hund har hun også, hvis rase & stamtavle er ukjent for meg, men den er sterk som en okse…foreløpig ikke kastrert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den dama kan virkelig kjøre, det har jeg erfart på autobanen i Tyskland i 140 km i t!!!!!!!
Fint bilde forresten;-)

Ha en fin dag

Anonym sa...

Jeg prøvde bare å ta hensyn til deg, Line, fordi du er fotgjenger og ikke fartsblind.Det var verre da jeg ble stoppet av to bryske politimenn litt nord for Lyon, som sa at jeg skulle få kjøre videre hvis de aldri så trynet mitt igjen. Det var bra, for ellers hadde jeg mistet lappen, måttet sitte to uker i fransk fengsel og fått en saftig bot på toppen, for jeg hadde kjørt i 180 i 120 sone og max. fartsgrense i Frankrike er 130. Så husk det, dere som skal dit og kanskje kjøre litt bil.