mandag, desember 07, 2009

Tid for ømhet?

I en resolusjon sier årsmøtet at Bodø Senior Høyre er overbevist om at straffelovens paragraf 202 a, om kjøp av seksuelle tjenester, ikke tar menneskelige hensyn, skriver Avisa Nordland. I "Her og Nå" på NRK i dag sier Alfred Nilsen-Nygaard i Bodø Senior Høyre at eldre må få fritak for forbudet mot kjøp av sex.

Se saken HeR

Nils 14 år fra Bodø ringer til bestefaren sin:
Nils: Bestefar! skal vi dra på fisketur i morgen?
Bestefar: Har ikke tid...du vet jo, gutten min, at Beste må få godteriet sitt hver lørdag.
Nils: Men jeg også får godteri hver lørdag. Jeg har fått 100 kroner av pappa. Kan vi ikke gå sammen på Willy Wonkas godterihus og dra på fisketur og brenne bål og grille og…
Bestefar:...skal på et annet type godterihus, jeg vettu
Nils: Hva slags godterihus skal du på da?
Bestefar: Du skjønner jeg har begynt å gå på Heddas Horehus a/s. Må unne meg litt nå som jeg er blitt pensjonist. Synes jommen jeg fortjener det etter et langt arbeidsliv. Du vet bestemor er ikke så ivrig lenger og hun ser jo ikke akkurat ut som et fruktfat lenger høh-høh. Bestefar humrer lunt og Nils kan høre at han tar et trekk av snadda si.
Nils: Ååå det er jo der moren til Truls jobber.
Bestefar: Da må du slutte å leke med Truls. Det er ikke bra for deg å være i det miljøet. Morra hans ble kalt Madrassen da hun var ung og gikk i klassen til moren din…eller…bestefar tenker seg om. Nei, det var kanskje Sklia hun ble kalt. Ja, ja…man glemmer så lett i denne alderen.
Nils: Hun sier jeg kan begynne å jobbe der om et par år når jeg blir 16 år. De har en kampanje der de skal rekruttere unge gutter til homofile menn i Bodø Høyre… det er et enormt marked nå som eldrebølgen ruller inn over Nord Norge. De er stinn av gryn som de har plassert i skatteparadis rundt i verden.

Bestefar: Jeg forbyr deg!
Nils: men Beste da du vet jo hvor store problemer jeg har på skolen, jeg kommer helt sikkert ikke inn på videregående og jeg onkel Freddy har jo allerede gjort det med meg...mange ganger. Moren til Truls sier man kan tjene skikkelig masse penger på å gi ømhet til homofile gamliser. Har du ikke hørt at Hilde (anm: søsteren til Nils) har begynt der allerede? Den første kunden hennes var sekretæren i seniorgruppen til Bodø Høyre…vakke det hyggelig å høre bestefar? Tenk at det nær kompis av deg som fikk æren av å ta dyden til barnebarnet ditt. Hun fikk et klekkelig bonus for det oppdraget. Det er ikke alltid like gøy, sier hun, men hun doper seg før hun går på jobb og da går det helt fint. Bestefar? kjære snille bestefar? du er så stille...skal vi dra på fisketur på søndag i stedet? Vær så snill a. Mamma og pappa er nemlig på parterapi denne helgen. Mamma ble så trist da Dressmannjobben til pappa hadde endt på Heddas Godteributikk etter julebordet i fjor. Bestefar...er du der?

10 kommentarer:

JanT sa...

Den fortellingen traff spikeren på hodet. Kjempebra skrevet.

Jorunn Solli sa...

Takk JanT. Det er så skrekkelig hjerteløst. Kanskje disse seniorhøyregutta i Bodø Høyre kunne prostituere seg...gi litt ømhet til homofile seniorer som skulle trenge det. En grei erfaring før de går løs på andre.

JanT sa...

Ja, det hadde jo vært en grei kompetanseheving før de fronter dette mer. I tillegg så vil det jo kanskje glede de som får dekket sine behov...

Jorunn Solli sa...

vinn, vinn situasjon...eller tap tap. Det kommer an på øynene som ser ;-)

Jorunn Solli sa...

Alle har rett til sex...med seg selv. Det finnes plenty hjelpemidler.

Unknown sa...

Wow, for en sylspiss betraktning

BRA
Lisbeth:-)

Jorunn Solli sa...

Takk Lisbeth...godt å ha din støtte i sådan stund ;-)

Jorunn Solli sa...

Les hva Virrvarr har skrevet om temaet:
http://www.virrvarr.net/blog/2008/11/29/du-har-ikke-rett-pa-sex-med-andre-enn-deg-selv/
DU HAR IKKE RETT PÅ SEX NED ANDRE ENN DEG SELV.

Anonym sa...

så lenge det ikke er menneskesmugling eller noe, må folk få lov til å selge og kjøpe seksuelle tjenester.
hvorfor skal staten bestemme over våre kropper på denne måten? det samme gjelder narkotikaforbudet forresten.

forbud mot slike ting er ikke veien å gå. gjør bare alt verre for alle (unntatt kriminelle bakmenn).

sløsing med skattepenger og politiressurser er det også

Jorunn Solli sa...

Lizzies poetiske respons fikk jeg på mail:
bro bro brille
temaet grotesk
bra bra ille
humoren er besk