søndag, mars 25, 2012

Spørsmål og svar om dagmammaer

Spørsmål fra Elisabeth: Da jeg var liten hadde jeg noen voksne rundt meg som gjorde at jeg grudde meg til å bli voksen (det så så kjedelig ut...) og andre som gjorde at jeg frydet meg ved tanken på å vokse til. Hadde dere det på samme måte? Send meg gjerne noen ord (ikke så mange, dette er en sak av typen "Sju på gaten") - hvis du har lyst til å fortelle verden hvem som fylte deg med en forventningsglede knyttet til å bli voksen kvinne - og hva det var ved dem som gjorde det!

Svar fra Jorsol: Jeg ville bli som Dagamammaen min...som kysset meg på pannen for å sjekke om jeg hadde feber. Som la en kald brødkniv der jeg hadde fått kul. Hun lukket døren skyvedøren inn til kjøkkenet og tok seg en røyk innimellom. Hun hadde fire egne barn og to dagbarn. Vi kunne leke supermann og hoppe fra bord og stoler, gjemme oss øverst i klesskapene og bade alle sammen i et badekar. Først var jeg litt sjenert, men det gikk fort over. Jeg kom dit til og med på lørdager for hun hadde kjøpt lørdagsgodt til meg også...blant annet en sjokolade som lignet hundeben.

Ingen kommentarer: