onsdag, juli 05, 2006

sin egen versjon av vennlighet?


Jeg ville bare minne om Stein Holtes dikt om vennlighet som jeg blogget 3. april.
Her er diktet:
”DET ER FREMDELES NØDVENDIG OG BE FOR LITT VENNLIGHET”

På kontoret mitt ligger en gul lapp der det står at jeg må skrive et dikt om vennlighet. Jeg har nemlig ikke glemt saken. Ved nærmere ettertanke og mye hem, hem, så ja, jeg tror nok det er en lur, fornuftig og morsom kontoraktivitet.

Stein skrev i en mail til meg, da jeg på finurlig vis hadde fått oppsporet mannen og
hans dikt:
”Formen bygger på et dikt av Allen Ginsberg, men alle setningene i det er mine.” +
”En annen sak er at formen og budskapet i det er så essensielt at alle burde videredikte på det og lage sine egne versjoner og spre det videre.”

Jeg skal i alle fall prøve å få halt i land et dikt i løpet av sommeren.
Kanskje blir vi flere…ikke godt å si?(!)?

Foto: Jorunn Solli

Ingen kommentarer: