torsdag, februar 21, 2008

Kopi av en mail jeg fikk i går


Forslag til ny markedsføringslov skal vedtas i Stortinget våren 2008. I forslaget er dagens ordning med reservasjon opprettholdt, slik at de som ikke ønsker å motta reklame selv må sørge for å si fra om dette ved å sette en ”nei takk”-lapp på postkassa. Kampanjen Neitakk.no krever at dette prinsippet snus, slik at de som ønsker reklame heller markerer dette med å si ja takk. Les mer på http://www.neitakk.no/

44.466 underskrifter – vi trenger enda flere!
Neitakk.no er sannsynligvis Norges største underskriftskampanje. Jo flere som skriver under, jo sterkere blir kravet vårt om å endre markedsføringsloven. Oppfordre dine venner og kolleger til å signere oppropet! Du kan tipse dine venner om kampanjen fra http://www.neitakk.no/tipsenvenn.php, eller ved å videresende dette nyhetsbrevet.

Bergen vil ha mindre uadressert reklame
Byrådet i Bergen ønsker at bare de som merker postkassa med "ja takk" skal kunne motta uadressert reklame. Naturvernforbundet har i mange år jobbet aktivt mot uadressert reklame i Bergen, og er naturlig nok glade for vedtaket. - Vi er glade for at politikerne i Bergen står sammen med oss i denne saken, og håper at flere kommuner nå vil følge på, sier leder i Naturvernforbundet Hordaland, Ingar Flatlandsmo.

- Hvis nasjonale politikere ikke vil beskytte miljøet, er det bra at noen lokalpolitikere tør. Alle undersøkelser viser at det er langt flere som ikke ønsker reklame i postkassa enn det er som faktisk har reservert seg. Derfor er det viktig å endre lovverket. En ordning der bare de som ber om det får postreklame vil kunne spare miljøet for like mye CO2 som 16.000 personbiler slipper ut på et år. Vi vil jobbe for at flere kommuner skal følge Bergens eksempel, forteller daglig leder i Grønn Hverdag Tone Granaas.

Les mer: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=3493

Ingen kommentarer: